Mano Amiga
Keelstraat 13, 3290 Diest
BTW-nummer: BE 0849 856 392
RPR Leuven
0032 (0)473 51 77 09
kathleen@manoamiga.be
Artikel 1: Algemene bepalingen
De e-commerce website manoamiga-kaartjes.be van eenmanszaak Mano Amiga met maatschappelijke zetel te Keelstraat 13, 3290 Diest biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.
Onderhavige Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website. Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van manoamiga-kaartjes.be moet de klant deze voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door manoamiga-kaartjes.be aanvaard zijn.
Artikel 2: Prijs
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de klant te dragen taksen of belastingen.
De kosten van transport en levering worden afzonderlijk vermeld.
Bij een bestelling gelden steeds de prijzen dewelke op het moment van bestelling vermeld worden. Manoamiga-kaartjes.be heeft het recht om prijzen en productomschrijvingen aan te passen. Eventuele afprijzingen van het product nadien, geven geen recht op terugbetaling van het prijsverschil.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals ze woordelijk worden omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Artikel 3: Aanbod
Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de verkoper niet. Manoamiga-kaartjes.be is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie betreft slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Manoamiga-kaartjes.be is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de klant specifieke vragen heeft over bv. beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de klant om vooraf contact op te nemen.
Wij beantwoorden graag al jullie vragen per mail: kathleen@manoamiga.be
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan altijd worden aangepast of ingetrokken door de verkoper. Manoamiga-kaartjes.be kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Artikel 4: Online aankopen
Wanneer de klant een product wenst te bestellen, plaatst hij/zij deze in de winkelmand door op de knop ‘in winkelmand’ te klikken.
Wenst de klant nog een product toe te voegen, dan klikt hij/zij ook bij dit product op de knop ‘in winkelmand’.
Van zodra de klant alle producten gevonden heeft, klikt hij/zij op ‘winkelmand bekijken’. Hier kan de klant de gewenste aantallen van het product nog aanpassen. Wanneer de klant het definitieve aantal producten heeft bepaald, klikt hij/zij op ‘winkelmand bijwerken’. Vervolgens kiest hij/zij de wijze van afrekening en klikt dan op ‘verder naar afrekenen’. Daar vult hij/zij alle gegevens in en doorloopt alle stappen. Pas wanneer de klant op de knop ‘bestelling plaatsen’ drukt, is de bestelling definitief.
Na zijn/haar bestelling, ontvangt de klant direct een orderbevestiging.
Indien de klant gekozen heeft om het pakket te laten leveren, ontvangt de klant hiervan een bevestiging, van zodra zijn/haar bestelling verwerkt is en verstuurd werd.
Facturen worden mee verstuurd met het pakket bij levering. Bij afhaling in onze winkel, overhandigen wij de klant het factuur wanneer deze het pakket ophaalt.
Onze online-betalingen lopen via Mollie. Wij bieden de volgende veilige betaalmogelijkheden aan:
- Bancontact
- KBC/CBC betaalknop
- Belfius Direct Net
Manoamiga-kaartjes.be is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot bestellingen waarbij de klant betrokken is.
Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst
Artikelen besteld via deze webwinkel worden geleverd in Europa.
De levering gebeurt door Bpost.
Bestellingen worden gratis geleverd binnen de ring van Diest. Daarbuiten betaal je voor verzending in België €3,5. Voor verzendingen in de rest van Europa is de prijs afhankelijk van het gewicht en de tarieven van Bpost.
Uitzonderlijk worden er in bepaalde gevallen (zeer grote en/of zware paketten) extra kosten aangerekend, maar dit wordt duidelijk doorgegeven vooraleer de klant afrekent.
Voor verzendingen binnen België bedraagt de normale levertijd max. 3 werkdagen na ontvangst van de betaling van de klant, voor verzendingen naar de rest van Europa max. 7 werkdagen.
De klant heeft de keuze om zijn/haar pakket te laten leveren thuis of op een adres naar keuze.
Bestellingen kunnen ook steeds gratis afgehaald worden bij Mano Amiga Keelstraat 13, 3290 Diest.
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de klant onverwijld binnen de 48u na ontvangst worden gemeld aan manoamiga-kaartjes.be via kathleen@manoamiga.be. De klant bezorgt ons via mail enkele foto’s en het order/factuurnummer van het desbetreffende product. manoamiga-kaartjes.be stelt alles in het werk om de klant zo snel als mogelijk verder te helpen.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door de manoamiga-kaartjes.be was geboden.
Manoamiga-kaartjes.be is niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen die worden opgelopen buiten de wil om van de verkoper zoals bijvoorbeeld vertragingen bij de koerierdienst, douane, leveringsproblemen door toedoen van onze leverancier, … . Deze vertragingen geven geen recht aan de koper om zijn bestelling te annuleren of de goederen te weigeren. Ook geven ze in geen geval aanleiding tot schadevergoeding.
De leveringstermijnen zijn indicatief en worden louter als aanwijzing gegeven, doch zullen wij met de grootst mogelijke zorg uw bestelling zo snel mogelijk verzenden. Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.
De verkoper heeft het recht om gedeeltelijke leveringen uit te voeren.
Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij zijn bestelling heeft geplaatst bericht. De klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. Bij niet-levering van de goederen worden de door de klant eventueel gemaakte sommen terugbetaald zonder interest of andere vergoeding.
Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud
De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de klant, de exclusieve eigendom van manoamiga-kaartjes.be.
De klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van manoamiga-kaartjes.be te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
Artikel 7: Herroepingsrecht
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij manoamiga-kaartjes.be.
De klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de klant of een door de klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt of bij bestellingen met een gedeeltelijke levering, van zodra het laatste goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de klant manoamiga-kaartjes.be via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen.
De klant kan de schriftelijke verklaring voor herroeping opsturen naar Mano Amiga Keelstraat 13, 3290 Diest of elektronisch invullen en verzenden naar kathleen@manoamiga.be. Als de klant van deze laatste mogelijkheid gebruik maakt, zullen wij de klant onverwijld per e-mail een ontvangstbevestiging van zijn herroeping sturen.
Om de herroepingstermijn na te leven moet de klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
De klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan manoamiga-kaartjes.be heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan Mano Amiga Keelstraat 13, 3290 Diest. De klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.
Indien de klant na de voorgenoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt dat hij gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, resp.het product heeft teruggezonden, is de koop een feit.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen gebeurt op eigen risico van de klant en komen voor zijn/haar rekening.
Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt manoamiga-kaartjes.be zich het recht voor om de klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.
Manoamiga-kaartjes.be is gerechtigd om teruggestuurde artikelen te weigeren als het artikel of de doos gebruikt of beschadigd is, onderdelen ontbreken of er het vermoeden toe bestaat.
Zullen in geen geval teruggenomen worden:
- artikelen waarvan de verpakking (of een deel ervan) geopend werd
- gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen
- artikelen in solden/promotie
Na ontvangst, controle en aanvaarding van de teruggestuurde goederen zal manoamiga-kaartjes.be de tot op dat moment van de klant ontvangen betaling, met aftrek van de verzendkosten, aan de klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat wij de goederen hebben teruggekregen. Deze terugbetaling zal gebeuren d.m.v. overschrijving.
Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de klant voor een andere wijze van levering dan de door manoamiga-kaartjes.be geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.
De klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor goederen die speciaal voor de klant ontworpen of besteld zijn, alsook de goederen in promotie/solden.
Artikel 8: Garantie
Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar.
Om een beroep te doen op de garantie, moet de klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de klant thuis zijn afgeleverd, dient de klant contact op te nemen met Mano Amiga op het nummer 0473/517709 of per mail via kathleen@manoamiga.be en het artikel op zijn kosten terug bezorgen aan manoamiga-kaartjes.be.
Bij vaststelling van een gebrek moet de klant manoamiga-kaartjes.be zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 4 weken na vaststelling ervan door de klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
De wettelijke garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de klant.
Artikel 9: Klantendienst
Heeft de klant vragen/opmerkingen of wenst de klant iets te melden, de klantendienst van manoamiga-kaartjes.be is bereikbaar op het telefoonnummer +32 473/51.77.09, via e-mail op kathleen@manoamiga.be of per post op het volgende adres; Mano Amiga Keelstraat 13 te 3290 Diest. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.
Arikel 10: Klachtenbehandeling
Manoamiga-kaartjes.be vindt het heel belangrijk dat de klant tevreden is met zijn/haar aankoop. Daarom zal manoamiga-kaartjes.be trachten de klacht zo snel mogelijk te behandelen en samen met de klant een oplossing te zoeken waarbij alle partijen zich goed voelen.
Klachten dienen om ontvankelijk te zijn, toe te komen bij manoamiga-kaartjes.be: (a) in geval van klacht wegens niet-conforme levering, acht (8) dagen na de levering en (b) in geval van verborgen gebreken, acht (8) dagen na de ontdekking van het gebrek of na het moment waarop dergelijke ontdekking redelijkerwijze had kunnen gebeuren. Het in ontvangst nemen van de goederen door de klant dekt elk mogelijk gebrek of niet-conformiteit die dan kon worden vastgesteld.
Klachten mogen kenbaar gemaakt worden bij manoamiga-kaartjes.be per email naar kathleen@manoamiga.be of schriftelijk naar Mano Amiga Keelstraat 13, 3290 Diest. Omschrijf duidelijk de klacht en voeg het ordernummer, het artikelnummer en de aankoopdatum toe. Wij raden de klant ook aan om zijn telefoonnummer te vermelden, zodat manoamiga-kaartjes.be vlot contact kan opnemen.
Manoamiga-kaartjes.be zal de ingediende klacht binnen de 7 werkdagen gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoorden.
Indien een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door manoamiga-kaartjes.be binnen de 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord mag verwachten.
Mocht de klacht in onderling overleg niet opgelost kunnen worden, dan ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Als online consument kan je ook je klacht aanmelden bij de Europese geschillencommissie via het ODR platform (link: http://ec.europa.eu/odr).
Artikel 11: Sancties voor niet-betaling
Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover manoamiga-kaartjes.be beschikt, is de klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.
Onverminderd het voorgaande behoudt manoamiga-kaartjes.be zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.
Artikel 12: Aantasting geldigheid – niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
Het nalaten op gelijk welk moment door manoamiga-kaartjes.be om één van de in deze voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
Artikel 13: Wijziging voorwaarden
Deze voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van manoamiga-kaartjes.be. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige voorwaarden.
Artikel 16: Bewijs
De klant aanvaardt dat elektronische communicaties (e-mail, …) en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 16: Toepasselijk recht – Geschillen
Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht.
De consument kan zich ook wenden tot het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)